top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraBarbie Leia

Problematika dobře upečeného chleba


Přiznám se, že snad ještě nikdy nechutnal kousek pečiva tak dobře, jako toho prvního rána, kdy jsem se probudila ve svojí zánovní, ale pro mě nové, americké posteli, v našem novém apartmánu, a se svíravým pocitem, že nevlastním vůbec nic k jídlu! Ono člověka zamrazí a přepadne ho živočišná obava o vlastní přežití, když není potrava, ani auto, kterou by se sehnala, a ani znalost místního teritoria, která by v oné honbě za obživou byla k nezaplacení!


Ještě štěstí, že náš trenér byl úžasný a nechal nám na pultě papírový sáček s logem rozevláté slečny s chlebem a nápisem Panera Bread. Já i moje spolubydlící jsme se na něj vrhly a každá vytáhla jednu neuvěřitelně voňavou zlatavou bulku s lákavou skořicovou drobenkou. Bylo to moje první americké jídlo a bylo to božské! Nikdy na to nezapomenu. A asi nikdy nepřijdu na to, čím to bylo, že mi ten skořicový bagel s křupavou drobenkou tenkrát tolik chutnal. Od té doby jsem ho měla jen asi dvakrát a nikdy to už nebylo ono. Tak nevím. Vím ale, že pro tohle bude Panera mít v mém srdci navždycky své hřejivé místo.


A když už jsme u chleba, nevím, jak to máte vy, ale já byla vždycky zvyklá snídat krajíc chleba štědře pomazaný máslem a ještě štědřeji završený marmeládou či medem. To byla pro mě snídaně nepřekonatelná a neodmyslitelná. Něco, čeho se nikdy nepřejím. Na čem bych klidně přežila, kdyby bylo nejhůř. Problém nastal během toho osudného, prvního amerického podzimu. Američani nevedou náš chleba! Křupavý kváskový bochník z kombinace pšeničné a žitné mouky v Oklahomě neseženete, ani kdybyste se na hlavu postavili. Jistě, pečiva je tu nepřeberně. Koblihy aneb donuts, muffiny, sušenky aneb cookies, šátečky plněné krémovým sýrem aneb danishes, housky s dírou uprostřed aneb bagels... A chleba jakbysmet. Spousty a spousty chlebů, hranatých a zabalených v igelitových obalech stažených na jednom konci do sponky, aby přesah vytvořil půlmašli podobnou farfalle těstovinám.


Zkrátka toustový chleba kam se podíváš. Vím, spousta lidí chová k tomuto s prominutím pachlebu vášnivé sympatie, jenže ono se to nezdá, ale Čechovi začne zanedlouho ta křupavá kůrka a vláčná střídka chybět. A tak se stalo, že mi najednou zbyly jen dvě možnosti. A že jsem je vlastně později aplikovala obě. Totiž, bylo nasnadě, že když si nedokážu vychutnat místní chleba, nemá cenu ho jíst a musím si místo toho najít jinou alternativu pro snídani. Druhá cesta vedla k možnosti naučit se péct vlastní chleba. Což není vůbec legrace, ale taky to není nemožné, ale o tom až jindy. Pointa spočívá v tom, že jsem za všechna ta léta strávená v USA ještě nenarazila na chleba, který by vyhovoval mým požadavkům! Ale nevzdávám se, státy jsou veliké a pekáren je tu víc, než si umím představit, a já se jednoho dne určitě dočkám křupavé kůrky a jemné střídky.



Jaké máte vy zážitky a zkušennosti s chlebem v jiných zemích? V Chorvatsku, Itálii, mimo Evropu? Pojďme se dát do řeči :)


28 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page