top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraBarbie Leia

Americký supermarket aneb první návštěva Walmartu



Doma jsme nadšení ze supermarketů. Z těch s potravinami. Koho by totiž nezajímalo dívat se na plné regály jídla? Vím, že berou výdělky drobným podnikatelům, a je mi z toho upřímně na nic, ale to je téma na někdy jindy. Dneska bych ráda popsala ten fantastický svět velkých Amerických obchodů s potravinami!


Já a moje spolubydlící jsme teď sice měly obývák, kuchyň, koupelnu, a každá svou ložnici, ale v ledničce nebylo zhola nic a spíž taky zela obludnou prázdnotou. K naší úlevě však zakročil trenér, když jako první věc ze všeho zaúkoloval dvě své zkušenné a už dostudované hráčky, aby nás obě vzaly do obchodu. Moje srdce zaplesalo nadšením. A to jsem v tu chvíli neměla ani ponětí, jaké ohromení na mě čeká!


Dá se vcelku předpokládat, že jiná země, jiný sortiment. A mohla jsem si také domyslet, že velká země - velký výběr. Rozhodně jsem ale nebyla připravená na několik detailů, které mě uděřily do očí.

Tahlequah, kde tojí naše škola, je malé městečko. Co se týče počtu obyvatel. Rozlehlé, to ono zase je. Každopádně, vlastní jen dva velké supermarkety, které jsou příhodně naproti sobě přes ulici. My zamířily do Walmartu. Já o něm v životě neslyšela, ale doslechla jsem se něco o tom, že ho lidi znají ze Simpsonových? Každopádně, ta masivní béžová krabicoidní budova s rozlehlým parkovištěm a jasně modrým logem byla jako úplně jiný svět. Kromě potravin tu nakoupíte oblečení, hračky, drogerku a kosmetiku, základní kutilské potřeby, elektroniku, rostliny, dokonce i léky. Vlastně všechno základní, co byste si vůbec mohli přát, je tu pod jednou střechou. Nemluvě o obchůdcích za kasami, tedy kadeřnictví, pedikůře, finančním poradenství, a sendvičárně.


Zírala jsem na to nepřeberné množství zboží! Na hromadách ovoce a zeleniny nebylo nic až tak zvláštního, snad jen nové druhy jako jicama a různé tuříny či co mě zaujaly. Prvním velkým překvapením byly ceny. My Češi, zvyklí na Koruny, se budeme težko smiřovat s nakupováním v dolarech. Co si budeme povídat, je to pro nás drahé! Navíc, já neměla vůbec žádné zkušennosti a tudíš ani porovnání, v jakém rozmezí cen se které potraviny pohybují. Začala jsem si v hlavě přepočítávat všechno na naše peníze, a to jsem asi neměla dělat, protože mi z toho začaly lézt oči z důlků! Pro pána, jak drahá jsou tady jablka?! A červená řepa že stojí skoro tři dolary za tři maličké bulvy? Jděte se vycpat, tu u nás pořídíte za pár korun! Ale hele, avokáda jsou tu za dolar! Ta jsou zase u nás drahá. No a vypadá to, že Američané jedí hodně batátů, mají jich tady hotovou velehoru!


Jak jsem tak procházela oddělením ovoce a zeleniny, začínalo mi být jasné, že tu strávím hodně času, než budu spokojená s obsahem svého košíku. Naštěstí jsem taková držgrešle, že jsem se nemusela bát, že tu utratím majlant za všechny ty úžasné věci, které se u nás neseženou. Přiznám se, že jsem ten první den koupila jen málo věcí, které by překročily cenovku dvou dolarů!


Základní potraviny jsem ale potřebovala. Nejen ovoce a zeleninu, ale taky jogurt, vločky, těstoviny, vajíčka... To všechno je natolik univerzální, že mě obaly ani samotný jejich obsah nijak nevyvedly z míry. To už se ale nedalo říct třeba o mléku! Na to a jiné kuriozity si ale budete muset počkat do příštího článku... ;)


zdroj obrázku: https://www.techiexpert.com/five-ways-walmart-uses-big-data/


51 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page